fredag 5 april 2013

Pyton

Sista veckan har det varit helt PYTON på jobbet!
Allt för mycket att göra!
Vi hinner inte med, läkarna är försenade, det är jätte kö till lab.
Ond cirkel...

På måndagen kom det en patient som var mycket missnöjd. Han skulle ta ut ALL sin frustration, å det blev på mej. Jag höll min länge och prövade att vara till lags, men han gav sej inte. Till slut klarade jag inte mer, var tvungen att gå och när jag kom in på nästa rum så kom tårarna. Helt jävligt!!!
Ont i magen och tankarna flög i huvudet. Fasoken va odugliga vi är, nu klär jag på mej å går hem och kommer inte tilbaka på länge!!!

Klarade at samla mej och jobba vidare efter en stund, men det var jobbigt.
Det var troligen en reaktion på allt som varit sista tiden på jobbet, stress, mas å tjafs.
Så då rann det över.

Igår kom denna patienten igen, till doktoren. Han var jätte trevlig när han kom. Läkaren hade pratat med honom och sa att han inte skulle ta ut all irritation på oss, hellre klaga till chefsläkaren. Han hade beklagat sej.
Tack för det!

Idag ska jag till jobbet å hjälpa till för arbetstillsynet kommer på befaring. Ska bli spännande att se hur det går!

Men innan det ska pijkar köras till skola och jag ska ut och gå en fin tur med voffis.



Gott det snart är helg!!

1 kommentar:

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3