söndag 28 februari 2010

Ambulans till akuten

Ja, kl 00.00 i natt, precis när jag hade planerat å gå å lägga mej, då hörde jag ett konstigt ljud uppe från rummet til en av ungarna..
Gick upp, det var lilleman som hostade.
Lät som falsk krup hosta, sån som han har haft säkert 50 gånger innan...
Blev stilla en liten stund, innan han hostade igen
Å nu var han rejält tät.

Tog upp honom, provade å stå i kall luft, men min lille 3 åring blev förbannad, mer orolig å härjade upp sej
Vilket resulterade i att han blev ännu mer tät.
Vi tog lite ventoline, men det var så lite att det inte hade effekt..
Han ville inte andas i det röret han nej...

*suck*


Efter ca 15 min å han var lika tät så ringde jag till min man som var på jobb.
Då var klockan 00.20 ( stackarn, han låg å sov )
Jag blev ganska rädd för min son å lät säkert helt hysterisk, fällde några tårar å sa att jag inte visste vad jag skulle göra..

Han sa

" JAG KOMMER HEM MED EN GÅNG"

Så kastade han sej i en liten utryckningsbrandbil å kom hit.
Han hörde ju hur tät han var, så vi ringde till ambulans å förklarade.
Han var lite lätt blå runt läpparna, slet väldigt med att andas.

Vi frågade vad vi skulle göra, dom hade typ 100 frågor, men det slutade med att dom skickade en ambulans för en vurdering.
Dom kom, då hade han roat ner sej lite, men slet fortfarande med att andas.
Dom tyckte han skulle bli med på akuten, så läkaren fick se på honom.
Så min man åkte med i ambulansen. En av ambulanspersonalen körde hans brandbil ( så att dom kunde åka hem i den sen )

Lilleman fick medicin på akuten å blev raskt bättre.
Så kom dom hem å han var helt utslagen å somande på en sekund.

I dag är han lika fin


Hans storebror var lite besviken bara, som hade missat både brandbil & ambulans.
Hörde han frågade sin lillebror om han kunde hosta på honom förut
( säkert så han åxå kunde bli dålig *fniss* )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3