fredag 4 maj 2012

Stå å se dum ut....

BRA dag. Mötte upp pappa och sis i Arvika. Vi åkte till polis stationen så jag fixade mitt pass. Tog bild där och det nya sen sist ( för 5 år sen för min del) var fingerscanning. Så nu ligger mina pekfingrar i registret hos Arvika polisen.... Jätte trevlig tant i luckan,som var effektiv,så det tog typ 10 min. Efter det åkte vi å fikade. Sen trampade vi runt lite i byn å tittade. Min mage var ju hungrig redan när jag kom så jag var överlycklig när vi rasade in på ett kinaställe med buffe. Nammi nammi. Åt så klart ALLT för mycket men gott var det!!!! Syrran gickn toa och jag stog utanför å väntade. Då vinglade det fram en alkis på 60 + och började prata.. Han inledde så fint med frasen: " varför står du här och ser dum ut" Jag höll på att dö av skratt. Blev lite små berusad bara av att se och lukta på honom, när han stog uppe i mitt ansikte å skulle prata... Ja jag säjer då det. Han gick en stund efter oss, men vi tog en brå sväng till höger å då trillade han av lasset.. Ha ha.. Han gick inte speciellt rakt kan man väl säja.. Handlade kvoten på öl å vin ++ ingen i tullen så det gick bra! På skolan 15.45 å hämtade så det var bra planering av dagen och inte minst oerhört trevligt!! Kanske det blir fler Arvika resor framöver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3