fredag 8 mars 2013

Pust i backen

Jag är ledig idag!
Underbart!!!
Var minus 14 i morse
Burr
Nu är solen framme och tempen blir bättre
Varit ute å trampat ca 2 km med Ecco
Nu ligger han å snarkar och sover.
Jag dricker kaffe och njuter av att vara ledig.
Att slippa alla sura kommentarer på jobbet om att vi är så dåliga på att ta telefoner osv.
Jag VET att vi inte är det, vi jobbar ju nästa ihjäl oss.
Men vad hjälper väl det, när vi är för få folk och har för få linjer in på centralbordet..
Jag har INTE dåligt samvete och jag blir så GLAD när vi får ros och beröm av dom andra patienterna, som ser att vi sliter och jobbar.
Då kommer värmen i hjärtat och tacksamheten fram.
Jag bemöter alla med respekt och alla får lika god hjälp. Även om man skulle vilja slänga upp " stygge fingern" ibland och bara skrika " HÅLL KÄFT"
Men det gör vi ju inte.

Ja, det var dagens..

Nu njuter jag vidare av att vara ledig!
Zo long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3