onsdag 12 oktober 2011

Men hjälp!!! Ärtsoppa

Jag vet ju att det är FÖRKYLNINGSTIDER!!!!
Men det är ju inte alls längesen både jag och barnen var dåliga.
Nu drar det igång igen.

Jag åkte på jobbet igår, hostandes & nysandes..
Inte bra, men man får ju dåligt samvete om man är hemma..
Jag var där ca 2 timmar, så skickade dom hem mej.
ÅK HEM OCH BLI FRISK
Jotack!
Jag provar!!

Under kvällen i går började bihålorna värka..
Jag hostade lika illa, nästan så man spyr ibland ( sorry detaljer)
Blev ju ine bättre av att gubben hade ett litet spektakel vid middagsbordet.
Jag hade köpt med ärtsoppa från Sverige, vi tog enkel middag i går.

Tät i lungor och halvt ihjälhostad från förut så låtsas han at han " spyr" i tallriken
( ja, ärtsoppa ser ju inte så delikat ut )
Så säjer han, : " ja, ja jag får väl ta å äta upp då"
Jag höll på att dö av skratt och höll på att kvävas av hosta & bräkningar
HJÄLP
Ja, vi har sjuk humor!!!!

Vi skrattade länge efteråt, för det blev så dumt.. ha ha
Konstaterade att vi nog förlängde våra liv med typ 100 år, med alla goda skratt.

1 kommentar:

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3