torsdag 29 oktober 2009

doktor besök & medisin

I går tog gubben med barnen till mitt jobb så satte jag dom upp till doktorn
Tog prov på svininfluensa ( en av personalen på dagis har det å ett barn tydligen ) , tog halsprov å blodprov. Visade på halsprovet till storebror så nu går han på antibiotika..
Å det skulle ju inte va en lætt match
Han slog sej totalt vrång i går kväll, febrig å sliten som han var. Spottade ut medicinen å vi kämpade som bara tusan.
I natt gav vi han hostmedicin, då han låg å hostade konstant, men var tvungen att lura i honom det i oboy.
Inte det smartaste säkert, men så fick han en bra natt å ha sovit utan att hosta nästan nåt!
Därför blev det oboy till frukost åxå, så det kommer att bli dagligdags det nu i en vecka..

Jag provade till å med att muta honom i går, att om han va duktig å tog medicinen en vecka, så skulle vi åka till spel affären å han kunde välja ut ett spel till ps 2..
Men nej då, d va inget interesse i :-D

Mn antibiotikan gick ner med oboy idag, så nu kan vi väl äntligen få se bättring, efter en vecka med 39 - 40 med feber..
Jag är hemma från jobb idag med mina små.
Dom ser på film nu å här sitter jag
Har planer om å städa lite idag.

Förresten, fick sovmorgon idag!
9.30 slog minsta sonen upp sina ögon å då satt storebror redan nere när vi kom ner.
Nu eldar jag å har ätit frulle.
Så då är det väl bara å brätta upp armarna å börja då..

Blääääähhhh..




*fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3