måndag 26 oktober 2009

Lördags

Lördagen gick till mer eller mindre hela dagen i Sverige
Jag å en kollega åkte på handle tur till Charlottenberg.
Började bra, inom godisfabriken å köpte dricka.
När vi kom på systemet så var mitt kort spärrat ( å jag hade pengar kvar.. )
Helena betalade åt mej, jag små sprang till minibanken för å ta ut, men nej då, där fanns inga pengar att få ut.
SPÄRRAT ...

Pratade med gubben, som ringde banken.
Å det var spärrat i utland pga det var så mycket snusk med kort å shimming ( eller nåt ) , där kort & kooder blivit kopierade å nån prövat å ta ut pengar i utlandet.
Vart en sån bande här omkring, bla på bensin macken vi tankar på..

Jag fick ju handla på Helenas kort hela dagen då, men fick med mej massa mat ändå.
Ska betala henne tilbaka så fort hon får omräknat hur mkt det blir i norska pengar!

När vi var på väg hemöver så skickade grannen sms å undrade om vi ville komma på nybakade rundstykker & kaffe.
Så vi gick dit på kvällen. Jätte smarrigt!
Blev sittandes i många timmar, så kom husfaren & dottern hem, som hade vart på konsert.
Så öppnade vi en flaska vin, åt lite mat och blev sittandes å se på bilder & film från gamla dagar
Jätte trevligt.
Lilleman somnade på soffan å storebror höll koken.
Gick väl hem vid halv 2 tiden ( efter att ha skruva´t tillbax kl en timme )

Då var vi slitna !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3