onsdag 10 november 2010

omgangssjuke


Natten blev ju inte som planerat då..
Storebror hade värsta magknipen innan han skulle lägga sej
Satt och nögrina, så ont var det..
Men han fann ro till slut och somnade.

Kl 22.30 hörde vi lite konstiga hostningar uppe och sprang upp
När jag entrade rummet så spydde han rätt ut i sängen sin.
Satt helt apatisk kvar uppe i sängen.
Vi tog av sänkläderna ( eller mannen gjorde)
Jag kände att det vred ej i magen redan då.

Har aldrig haft problem med det tidiagre, vart ganska härdad efter att ha jobbat på sjukhus där dom som fick cellgift spydde hela tiden. Men sista tiden nu så har det blivit nåt.
Så är det väl för att jag är lite rädd för att själv bli sjuk.

Hur hemskt är det inte att spy då ??
Han somnade om, kom in å la sej hos oss efter nån timma.
Så fort han vände sej eller rörde sej i sängen så satt jag givvakt med spyhinken, det kommer ganska brått på när det kommer..
Han höll på hela natten stackarn, kom begge vägar..
Så sömnen uteblev

Jag å mannen krånglade lite om vem om skulle vara hemma idag, lotten föll på mej, då han skulle ha viktig kurs.
Men det var lite otäckt att ge beskjed på jobbet, då jag visste att min kollega skulle bli ensam, då hon andra är hemma med ond rygg.
En jag fick ett sms förut att det hade ått bra, hon hade fått tag i en annan tant som kunde jobba xtra.
Tur det då, inte så skoj att va ensam med 3 doktorer..
Illa nog som det är annars så..

Storebror spydde i morse runt kl 07 tiden, ätit några smörgåsrån och druckit lte vatten efter det å behållit.
Så han är nog på bättringensväg, men ser ju att han är sliten.
Blek, vill inte äta.. Sover mycket..
Vi låg begge 2 på soffan förut och sov.. Hela 2 timmar, det gjorde gott.
I morgon är det min tur å gå på jobb, när mannen kommer hem från jobb.
OM inte jag har fått spysjukan då..
Hope NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3