måndag 23 mars 2009

Bil..



Förra veckan när jag körde till jobbet började olje lampan å lysa.
Ringde gubben å fick veta vad jag skulle kolla upp innan jag åkte hem.
Lyste knappt på vägen hem å efter att ha pejlat oljan så fann jag ut att det var nog med olja i vartfall.
Dagen efter lyste lampan igen. Lite granna påväg till jobbet. Å en god del precis innan jag var hemma.
Gubben lyssnade på motorn å sa att det var ett oljud där..
Inte bra..
Han pratade med Opel å dom sa att det kan va en liten del, som går att byta å som kostar 1000 kr ca.
Så kan det vara nån större del i motorn som måste repareras..
Å då blir det fort dyrt, upp i mot 20 - 30 000 kr
Men va faan
Det är ju bara en liten Opel Corsa..

Jag hoppas ju så klart på den lilla delen, inte precis miljonär så man kan slänga ut 20 000 kr till bilen..
Men bil måste jag ju ha, kör ju 7 mil om dagen till å från jobb...

Nu åker jag i gubbens bil
Jä*ligt ovant å parkera med en passat stasjonsvagn!!


Min skitiga lilla pärla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3