måndag 16 november 2009

D ordnar sej för snälla flickor.. ??!!

Fick en telefon idag, på ett jobb jag sökte för en stund sen.
Nattvakt tjänst, på gruppboende för utv störda.
Hon ville mer än gärna ha mej till intervju, men ville berätta hur schemat var lagt upp först..

Ok tänkte jag, så illa kan det väl inte va??
Men JOOO, herregud.
Där jobbade man då från torsdag - torsdag.
En vecka av, en vecka på.

Sorry mac, men det går inte här.
Jag har en man som jobbar dygnvakter, så då kan inte mor i huset åxå börja med det.
Synd.
Hon blev lite ledsen för det, jag var en stark kandidat till tjänsten redan innan intervjuen..
Men jag sa nej tack.
Hon skulle skica den vidare till sin kollega som åxå behvde folk, så kanske dom ringer?

Så gick det en liten stund, så fick jag telefon från ett annat jobb som jag har sökt på.
Där jag å en till var inkallade till intervju.
( hade fått 35 söknader, så jag låg topp 2.. )
Inte hört nåt å det var en stund sen jag var där.
Men nu blev jag förfrågad om jag fortfarande var interesserad, för troligen kunde jag få börja i ett vikariat som skulle bli från januari till september-oktober nästa år.
Hade ju vart mitt i blink för mej å jag skulle höra mer i från henne under nästa vecka

Jag är GLAD å känner mej några kg lättare pga den telefonen.
Så nu hopaps jag att det ordnar sej för snälla flickor!!
Håll tummarna för mej då!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får jobbet, och se sitter jag här å fnissar, för visst, du stavar rätt, men bra svenska... njäääää... du skriver ju på svorska syrran.... hahahaha

    SvaraRadera
  2. Å jag som tycker jag skriver så svenskt...

    Hmmmm.-...

    SvaraRadera

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3