söndag 22 november 2009

helgen har gått fort!

Har varit i Sverige i helgen, åkte fredag förmiddag
Det ösregnade å när jag var framme i 13 tiden, så var det nästan mörkt!
Grått å trist!!
Träffade sis & Oz, dom kom hem till mamma.
Trevich!
Barnen härjade hej vilt å lekte å hade skoj.
Spelade lite ds emellanåt å då var det lugnt.
Men dom spelade upp varann å när d va läggdax vid 21 tiden så var det några varv att dmpa sej ja..
Mamma bjöd på pizza, det var gott!
Jag å stora sonen var in till KD å shoppade lite åxå.
Bla systemet. 9 flaskor vin ( och en akevitt flaska till min arbets kollega )

Lördagen var jag å barnen till farmor på besök.
Pappa å min faster kom in åxå så vi fikade.
Trevligt, även om farmor kan va lite tölig..
Var även på besök till min mormor & morfar.
Dom har blivit så skröpliga å mormor velade å pratade om att hon skulle å hälsa på nån, som hon inte mindes vad hette. Satt å såg lite tom ut i blicken emellanåt.
Men lyste upp när lillen skickade slängkyssar till henne över bordet.
Ja, dom är gamla å vi har haft sån tur att ha dom i så många år, att det knyter sej i magen nu när man vet att det troligen inte är så hmla lång ti kvar ändå.
Mormor blir 89 år i januari & morfar, blir han 95 år ( ??!! )
Därför känns det så viktigt att kunna åka hem med jämna mellanrum å titta till dom.
Saknar just nu å bo lite närmare, när man vet att dom blivit så skröpliga..
*snufs*

Idag har vi bara använt dagen till att dega innan vi åkte hemöver
Regnat massa idag åxå, grått å trist!
Men vi kom oss hem
Lillebror somnade på ett ögonblick i bilen, han åkte med mej.
Vi stannade till i Arvika å handlade lite godis till dom, så dom skulle hålal sej vakna resten av turen.

Nu har vi haft svärisarna på fika besök
Jag har skrivit en ansöknan på jobb
Å hittat fram papperena till jobbinetvjuet jag ska på i morgon
Håll tummar å allt som går nu då :-D

Nu ska jag å sätta mej i armkroken på min man.

Ha en in söndags kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3