söndag 24 juli 2011

minnes / tänder ljus

Saker och tinga har verkligen vart satt på sin spets här i Norge hela helgen
Det är fortfarane ofattbart vad som hänt, nästan 100 människor som har blivit frånrövade livet
Det som känns " bra " i eländet är att dom tagit puckot som gjort detta, han verkar inte visa nån ånger, men jag räknar med att han får sitt straff, ävn om det blir allt för lite straff för nåt så illa, även om inte det hjälper för någon som mist sina kära och nära.

Jag har verkligen inte ord som vare sej kan trösta någon, men jag känner oerhört mycket sorg/arghet för hela saken. Jag är imponerad över dessa ungdommar som överlevde, som sitter i media och berättar om den hemska situasjonen som dom vart i några timmar/en dag innan. Hur starka dom är, hur dom orkar berätta om hur dom nästan blev dödade, hur dom sett sina vänner ligga döda brevid dom.
Jag blir starkt rörd av detta och här brinner et ljus till minne för alla dom som inte överlevde och alla som gjorde det, med tt tungt bagage av hemska händelser. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3