tisdag 11 januari 2011

bråka..

Så sniker kvällen sej på
Lugnet har intagit det röda huset som ligger mittemellan samhället å landet :D
Eldar i peisen oh njuter
Mina barn är så dukiga vid läggning
Dom har i flera veckor haft enorma bråkperioder, nu r vi tagit en allvarsprat med dom och sista 2 dagarna har dom uppfört sej som änglar
Inte nåt speciellt med bråk, dom har lekt tillsammans och vart goda syskon
Jag hoppas och tror att det fortsätter
Dom får massa beröm när dom är duktiga och det tror jag hjälper.

At man påminner dom att dom är duktiga.
För det är oerhört JOBBIGT när dom bråkar och kivas HELA tiden..
Syskon kärlek, jo jag tackar..
Vi var visst sånn vi åxå, jag å sis ( http://ozzysmor.blogspot.com/)
Inte vad jag kan minnas..
He, he...
Alla säjer att det är mindre bråk om man har en pojke och en flicka än om man har 2 pojkar.
Stämmer det tro?

4 kommentarer:

  1. Kan meddela att vi var ovänenr JÄMT och jag vann för jag var störst!

    SvaraRadera
  2. Minns inte..
    Eller jo, lite..
    Att vi drog i håret å så...
    .......

    SvaraRadera
  3. Återstår att se framöver här då :)
    Än så länge är det ok med lite små trams som går att lösa rätt fort men han blir större å tar för sig mer då blir d kanske svårare... vem vet... Skönt at tde sköter sig nu då.
    Lovisa har krånglat en del nu oxå i d sista som Aldrig vart svår å lägga... men vill va vaken längre men nu har d funkat med 1-2 sagor, toa å läggning!!
    Me like!

    SvaraRadera
  4. Mia: Jo då, det kommer nog.. Men du har ju en avarje ;) Det hjälper nog. Här är det muskelkraft å rå styrka som används.. Tjejer är väl kanske inte så hårdhäna kanske ?? Eller jag vet inte.. Har bara generellt intryck av att det är mindre bråk hos dom med en av varje.. he he

    SvaraRadera

Tack för dina ord, sätter jätte pris på det <3